Ostern.... - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Eline Wester - WaarBenJij.nu Ostern.... - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Eline Wester - WaarBenJij.nu

Ostern....

Door: elieninberlien

Blijf op de hoogte en volg Eline

30 April 2011 | Duitsland, Berlijn

Ik heb een prachtig paasweekend gehad, niet alleen omdat het bloedje heet was in Berlijn, maar natuurlijk ook omdat Richard op donderdagnacht op Hauptbahnhof aankwam! Het was heel fijn om hem weer te zien en om weer even nederlands te kunnen kletsen met iemand die je heel goed kent.

We hebben vrijdag het Schloss Charlottenburg bezocht. Een oud slot met een mooie tuin, waar Friedrich blablabla met prinses Charlotte van blablabla vroeger heeft gewoond. De kamers van het slot waren erg mooi, maar na tien van die kamers heb je het ook wel weer een beetje gehad met de overdaad en barokstijl. Vooral van de porseleinkamer kreeg ik al gauw hoofdpijn;). Helaas hebben we geen foto's gemaakt, want dan moest je drie euro meer betalen, dan maar de plaatjes in het hart, jammer voor jullie (whehe).

Daarnaast heb ik Richard zo'n beetje kennis laten maken met alle parken van Berlijn, die stuk voor stuk prachtig zijn en groot. Hij kon het vooral niet geloven dat het mogelijk was om bier op straat te drinken en dat ze je biertje dan bij de kiosk ook nog voor je open maken. Daarna wilde hij natuurlijk voor altijd bij mij in Berlijn blijven, de zuiplap:P.

Verder hebben we cocktails gedronken in Friedrichshain (veel voor weinig) en hebben we een museum bezocht, The Story of Berlin, erg populair maar ik vond het nogal op de Efteling lijken..

Op zondag zijn we nog naar de rommelmarkt op het Mauerpark geweest waar Richard twee leuke schilderijtjes heeft gekocht en ik twee t-shirts voor een prikkie. Natuurlijk ook even lekker een bratwurst naar binnen gewerkt.

Op dinsdag ging Richard weer naar huis en had ik toch wel een beetje last van de blues, heimwee en werderom een beetje zo'n gevoel dat je helemaal alleen bent. Maar gelukkig komt Marleen volgende week.

Gisteren heb ik een klassiek concert in de Berliner Dom bezocht, De Schepping van Haydn. Bleek het een moderne bewerking te zijn met dans en film en beeld. Geweldig! Vanavond ga ik naar Walpurgisnacht, een heksenfeest, geen idee, maar er schijnt vuur te zijn en spektakel. Morgen is het hier de eerste mei (zoals overal, maar ja) en dan is het de dag van de Arbeid, wat hier leidt tot demonstraties in Kreuzberg en Friedrichshain. In het verleden zijn er zelfs doden gevallen, en wat moet ik doen? Ik moet daar een reportage van schrijven, hoera. Ik moet nog even kijken waar ik precies heen ga, maar ik hoop dat ik een vreedzaam plekje kan vinden:).

Ik vind het wel moeilijk aan Berlijn om iets te organiseren met een groepje mensen, omdat het zo'n grote stad is, maar ook omdat er zoveel te doen is dat je mensen moet overhalen om met jou mee te komen. In Nijmegen heb je meestal een goed feest in een bepaalde kroeg en fiets je er in een paar minuten heen. Ook bij elkaar eten is in het mooie Nijmegen toch wat makkelijker. Maar ik geef het niet op en heb besloten het heft dan maar in eigen handen te nemen en een vriendin in Bamberg te bezoeken over twee weken. Schijnt een mooi stadje te zijn.

Hieronder weer een link naar nieuwe foto's. Ik ben twee weken geleden ook even langs de Bornholmerstrasse gefietst, waar als eerste de grensovergang van de Muur open ging, wel een gek gevoel. Ik heb namelijk ook een boek gekocht over de Muur in Berlijn met mooie foto's en je kunt je haast niet voorstellen dat bijvoorbeeld de Potsdamer Platz een niemandsland was twintig jaar geleden. Je ziet ook om je heen dat alles wat er gebouwd wordt rond de Bornholmerstrasse nieuw is.

Foto's:
https://picasaweb.google.com/106269621317689037038/RondPasenEnMetRichardInBerlijn?feat=directlink

  • 30 April 2011 - 12:55

    Miriam:

    Klinkt superleuk met Richard haha :D En echt veel te veel van die kwijlfoto's ;)

    Wel leuk om ff te horen van het theater, maar ik ben eigenlijk ook al na een minuut al verveeld met die muziek! Goed om te weten voor ik ook meega :D
    Tot snel! x

  • 30 April 2011 - 13:28

    Eline Wester:

    @ Miriam, jaloers geitje ben je ook en een cultuurbarbaar, haha:P.

    Nee, maar misschien had je erbij moeten zijn, er waren breakdancers enzo, maar dat kon ik niet filmen/fotograferen.

  • 30 April 2011 - 16:04

    Tante Joke,:

    Helemaal te gek Eline om je belevenissen te mogen lezen.
    Supergoeie ervaringen voor je en vet gaaf dat je vriend je kwam opzoeken. Het heimwee gevoel erna kan ik wel bergijpen.
    Veel liefs van mij.

  • 30 April 2011 - 20:15

    Ma:

    gossie eline leuk verslag weer. ook leuk om richard weer te kunnen zien op de foto s. zie wel dat jullie je perfekt vermaakt hebben samen, mis jullie ! pa is druk met de tulpen maar hij mist je ook.
    tot snel!
    liefde van ma

  • 02 Mei 2011 - 05:40

    Marije@HHW:

    Hey Eli! Super dat Richard langs kwam =) Idd jammer als ie dan ook weer snel weg is. Veel succes met de sociale activiteiten daar! Is het ook mogelijk om mensen niet over te halen, maar jezelf door hen te laten overhalen? ;) Of zijn ze niet zo uitnodigend? Have fun in Bamberg! En ben benieuwd naar je Heksenfeest..
    Liefs, Marije

  • 02 Mei 2011 - 08:13

    Alma:

    Wat een leuke foto's, Berlijn is mooi in de lente... en lekker genieten samen ;).
    Valt daarna dan niet mee, en ik ken dat selse gevoel, maar je vult het goed in, uitkijken naar mooie dingen die er nog aankomen. Groetjes Alma :)

  • 02 Mei 2011 - 18:54

    Anne:

    Hey Eline,

    Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad samen met Richard! En hoe was 1 mei bij jou? Bij mij hier in Bolivia is het vandaag ook nog een beetje 1 mei, omdat het gisteren zondag was, zijn alle Bolivianen vandaag ook nog vrij. Hihi. Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat! xxx

  • 04 Mei 2011 - 19:24

    Thijs & Joyce:

    Hai Eline, leuk om je belevenissen weer te lezen. Wij hebben inmiddels hotel geboekt, dus met hemelvaart zie je ons in Berlijn!

    Groetjes!

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2011

Auf Wiedersehen mein Berlin!

04 Juli 2011

Reflecteren

08 Juni 2011

Heet!

25 Mei 2011

Ein Bayerischer Kulturschock

08 Mei 2011

De megaschnitzel
Eline

Een half jaartje Eline in Berlijn voor de studie Nederlandse Taal en Cultuur, hier kan je me volgen!

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 34
Totaal aantal bezoekers 8264

Voorgaande reizen:

24 Februari 2011 - 07 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: